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타이칸 1세대 중고 가격 나락, 이제 시작일 뿐 본문

아우디-포르쉐-폭스바겐그룹

타이칸 1세대 중고 가격 나락, 이제 시작일 뿐

meritocrat 2024. 9. 19. 14:12

이트론GT가 해외에서 이미 3년도 채 지나지 않은 상황에서 

반값으로 나락 갔다는 건 이미 알려진 사실인데...

참고 글 https://www.autoevolution.com/news/audi-s-e-tron-gt-is-becoming-a-50k-55k-ev-on-the-used-car-market-223541.html

 

타이칸 1세대 중고거래도 해외에서 같은 길을 걷고 있다고.

해외에서 타이칸 베이스 모델 기준으로 이미 5만달러 초중반에 거래되기 시작함.

현재 가격 기준으로 거의 절반임... 50% 감가 ㄷㄷ

 

이건 거의 도요타 캠리 풀옵을 신차로 사는 것과 비슷한 가격대라고.

 

 

But don't you worry! Depreciation has not treated the first-gen Taycan well. At the time of writing, tens of models are available on the secondary market at prices ranging from $51,000 to $55,000. Most of them haven't even added 20,000 miles to their odometers yet.

But it gets even better for prospective buyers. Dealers seem desperate to get rid of them, which prompts them to confirm the availability of even more discounts. If you're good at convincing salespeople that they need to make room in their parking lot for another car, you might go home with a sub-$50,000 Taycan 4S. That's what a brand-new and fully loaded Toyota Camry costs. That's wild, isn't it?

Well, it actually isn't. In fact, those who like to predict the future might have seen it coming. After all, the Taycan with an Audi skin, the e-tron GT, showed everyone what was about to happen. The EV had a six-figure starting price in late 2021. After only two years on the market, it lost over half of its original value. The cheapest ones used to cost around $52,000 late last year. Now, you could buy one for under $50,000.

https://www.autoevolution.com/news/used-porsche-taycan-evs-now-cost-as-much-as-a-fully-loaded-new-toyota-camry-239798.html

 

위 글에서는 타이칸 1세대가 포르쉐라는 브랜드 네임에서도 그렇고,

차량 완성도도 그렇고 이렇게 처참하게 감가를 쳐 맞는 것은 과도한 면이 있다고 평가함.

완성도가 허접하다고 보지도 않는다고 평가함.

 

다만 포르쉐 타이칸은 구매자들의 시장 규모 보다는 과도하게 공급된 면이 있고,

일부 내연기관 차량과 함께 묶어 파는 등의 이슈도 ...

 

반면 테슬라 모델S 등 비교 모델들은 초기 차량 완성도가 낮았음에도

무제한 슈퍼차저 등 실질적인 오너 제공 혜택이 납득할 만 했기 때문에

고가의 실험적 모델을 과감하게 샀고 그 동안 중고 시장 감가방어가 잘 됐다는 평가.

 

빠르게 발전하는 전기차 특성상,

주행가능거리가 아무래도 작다는 점 등을 감안할 때...

타이칸 초기 모델들은 감가 하락이 더 빠르게 진행될 가능성도 배제할 수 없음.

 

아마 포르쉐 역사상 가장 감가가 심한 차량이 되지 않을까 싶음.

아우디 이트론GT는 이미 같은 길을 걸었고...

 

Meritocrat @ it's electric

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